Warunki handlowe w Herz Polska
Poprawiony: wtorek, 19 sierpnia 2014 10:17
I. Przyjęcie i realizacja zamówień
- Niniejsze warunki handlowe mają zastosowanie do umów zawieranych przez HERZ Polska Spółka z o.o. ( Sprzedający ) z innymi przedsiębiorcami oraz z podmiotami nie prowadzącymi działalności gospodarczej lub zawodowej (Klient).
- Uznaje się, że poprzez fakt podpisania faktury (rachunku) Klient zapoznał się z niniejszymi Warunkami Handlowymi, zaakceptował je bez zastrzeżeń i wyraził zgodę na ich stosowanie. W wypadku gdy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Klient nie dokona podpisania faktury (rachunku) uznaje się, iż Klient zapoznał się z niniejszymi Warunkami Handlowymi, zaakceptował je bez zastrzeżeń i wyraził zgodę na ich stosowanie z chwilą doręczenia mu faktury (rachunku ) a w razie gdy sprzedaż nie jest potwierdzona fakturą (rachunkiem) z chwilą dokonania zapłaty na poczet ceny za nabywany towar.
- Zamówienia są realizowane na określonych poniżej Warunkach Handlowych oraz na zasadach uzgodnionych z Klientem przy czym warunki i dodatkowe uzgodnienia odbiegające od poniższych Warunków Handlowych wymagają każdorazowo pisemnego potwierdzenia Sprzedającego. Dotyczy to w szczególności sytuacji, gdy Klient zamieści w zamówieniu jakiekolwiek adnotacje odbiegające od Warunków Handlowych.
- Klienci mogą składać zamówienia: bezpośrednio w biurze Sprzedającego, listownie na adres podany na drukach firmowych Sprzedającego, telefonicznie, faxem oraz pocztą elektroniczną w każdym dniu roboczym tygodnia.
- W uzasadnionych przypadkach na wniosek Sprzedającego realizacja zamówienia wymaga uprzedniej wizyty Klienta w siedzibie Sprzedającego w celu omówienia wszystkich niezbędnych warunków sprzedaży i dostawy towaru.
II. Cena
- Ceny podane w ogłoszeniach i reklamach Sprzedającego nie stanowią wiążącej oferty handlowej.
- Cena powinna zostać uzgodniona pomiędzy Sprzedającym a Klientem przed wydaniem towaru.
- W przypadku braku ustaleń co do ceny, Sprzedający zastrzega sobie prawo fakturowania i stosowania cen obowiązujących w dniu dostawy, uwzględniając aktualne na ten dzień cenniki, stawki celne i podatkowe oraz ewentualnie kursy walut.
- Jeżeli nie uzgodniono inaczej towary dostarczane są według cen skalkulowanych przy odbiorze z magazynu Sprzedającego w Warszawie (tj. loco magazyn Sprzedającego).
III. Warunki dostawy
- W wypadku jeśli Klient nie odbiera towaru własnym transportem z magazynu Sprzedającego lub nie zastrzeże inaczej, dostawa będzie realizowana przez firmę transportową wskazaną przez Sprzedającego.
- Wszelkie koszty związane z dostawą towaru z magazynu Sprzedającego ponosi Klient. Dotyczy to w szczególności, lecz bez ograniczenia do tych pozycji, następujących kosztów:
- odbioru z magazynu,
- załadunku i rozładunku,
- transportu, w tym za przesyłki ekspresowe,
- ubezpieczenia w czasie transportu,
- opakowania towaru. - Ryzyko uszkodzenia i utraty przesyłki, w tym przypadkowej, od chwili wydania towaru z magazynu Sprzedającego Klientowi lub przewoźnikowi ponosi Klient.
- Terminy dostawy są liczone w tygodniach kalendarzowych od daty wystawienia faktury (rachunku).
- Podawane terminy dostawy są jedynie terminami orientacyjnymi i ich niedotrzymanie nie może skutkować negatywnymi konsekwencjami dla Sprzedającego. Ponadto, zastrzega się możliwość zmiany podawanych terminów dostawy lub zmiany terminu dostawy częściowej wskutek wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności.
- Wszelkie utrudnienia w dostawie przewidywane przez Klienta powinny zostać podane z odpowiednim wyprzedzeniem Sprzedającemu.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo standardowego ubezpieczenia na koszt Klienta dostarczanych towarów od uszkodzeń w czasie transportu, również w wypadku gdy Sprzedający nie jest do tego zobowiązany przez Klienta, zwłaszcza w wypadku gdy cena nie została zapłacona do czasu wysłania towaru.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub ubytków powstałych w czasie transportu, Klient (lub osoba przez niego upoważniona) zobowiązany jest przed przyjęciem towaru żądać wyraźnego zaznaczenia tego faktu w liście przewozowym w momencie odbioru towaru.
- Sprzedający jest zwolniony od odpowiedzialności za całkowite lub częściowe niespełnienie zobowiązań wynikających z umowy w przypadku wystąpienia Siły Wyższej. Pod pojęciem Siły Wyższej należy rozumieć takie okoliczności, które powstały po zawarciu umowy w wyniku nadzwyczajnych, nieodwracalnych zdarzeń żywiołowych i innych tego typu okoliczności w tym zakłóceń w fabryce lub w transporcie będących poza kontrolą Sprzedającego.
IV. Warunki płatności
- Termin płatności, jak i zasady płatności są każdorazowo uzgadniane z Klientem. W przypadku braku uzgodnień przyjmuje się, iż realizacja zamówienia następuje po uprzedniej zapłacie ceny.
- W razie opóźnienia w zapłacie ceny Klient jest zobowiązany - bez odrębnego wzywania - do zapłaty odsetek ustawowych.
- Wyłącza się możliwość dokonania przez Klienta potrącenia ustawowego z ceny, o którym mowa w przepisach art.498-506 k.c. lub jakiegokolwiek innego potrącenia, kompensaty i odliczenia.
- Niezapłacenie nawet w części ceny w ustalonym terminie upoważnia Sprzedającego do bezterminowego zawieszenia realizacji wszystkich innych dostaw na rzecz Klienta zalegającego z zapłatą, jak również do natychmiastowego rozwiązania wszelkich umów i porozumień zawartych uprzednio z tym Klientem.
- Brak zapłaty w ustalonym terminie powoduje także konieczność uregulowania przez Klienta wszelkich innych należności na rzecz Sprzedającego.
V Gwarancja
- Wszystkie towary oferowane przez Sprzedającego, w zakresie ich wad fabrycznych, są objęte gwarancją Sprzedającego pod warunkiem ich właściwego użytkowania.
- Szczegółowe zasady gwarancji opisane są w karcie gwarancyjnej danego towaru.
- Okres gwarancji oferowanych towarów wynosi 12 miesięcy od daty wystawienia faktury (rachunku)
- Koszty dostarczenia towaru do Sprzedającego lub innego punktu gwarancyjnego w celu wykonania naprawy oraz koszty odbioru towaru po naprawie gwarancyjnej obciążają każdorazowo Klienta.
- Jednocześnie strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedającego za towar z tytułu rękojmi.
VI. Reklamacje
- Klient ma obowiązek sprawdzenia towaru niezwłocznie po jego otrzymaniu, zwłaszcza pod kątem jego stanu technicznego oraz zgodności z zamówieniem.
- W przypadku uszkodzeń lub ubytków stwierdzonych po przyjęciu towaru, Klient zobowiązany jest w terminie 3 dni od daty przyjęcia towaru zawiadomić o tym Sprzedającego celem sporządzenia protokołu z opisem stanu rzeczy. Niedotrzymanie powyższego terminu uniemożliwia reklamację Nabywcy.
- Reklamacje będą uwzględniane pod warunkiem ich zgłoszenia na piśmie w terminie 7 dni od otrzymania towaru, pod warunkiem opisanym w pkt. 2 powyżej.
- Reklamowanie jednej pozycji z całej dostawy nie uzasadnia reklamowania wszystkich towarów objętych daną dostawą.
- W wypadku uznania zasadności reklamacji odpowiedzialność Sprzedającego ogranicza się, według wyboru Sprzedającego, do naprawy lub wymiany wadliwych części towaru.
VII. Rezygnacja z zamówienia i zwrot towarów
- Rezygnacja z dokonanego zamówienia możliwa jest jedynie za zgodą Sprzedającego i upoważnia Sprzedającego do zatrzymania wcześniej otrzymanej zaliczki (jeśli taki fakt miał miejsce) będącej w tym przypadku zadatkiem w rozumieniu art. 394 k.c.
- Zwrot towaru zamówionego i dostarczonego może nastąpić wyłącznie za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
- Koszty zwrotu towaru, do miejsca wskazanego przez Sprzedającego, w tym rozładowania, obciążają Klienta.
- Zwrot może dotyczyć jedynie towaru nieużywanego i w oryginalnym opakowaniu. Zwrot powinien być zgłoszony Sprzedającemu w ciągu 7 dni od dostarczenia zamówionego towaru.
- Prawo do zwrotu nie obejmuje towarów wykonanych na specjalne zamówienie Klienta.
VIII. Zastrzeżenie prawa własności
- Wszelkie towary pozostają własnością Sprzedającego do czasu zapłacenia mu wszystkich kwot związanych z realizacją zamówienia, którym objęte są zbywane na rzecz Klienta towary.
- W przypadku postępowania sprzecznego z Warunkami Handlowymi, a w szczególności zwłoki z zapłatą ponad 14 dni od ustalonego terminu zapłaty, Klient jest zobowiązany do natychmiastowego zwrotu towaru.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo fakturowania towarów w miarę ich dostarczania, nawet jeśli są to dostawy częściowe.
IX. Miejsce spełnienia świadczenia
Miejscem spełnienia świadczenia jest miasto Warszawa.
X. Rozwiązywanie sporów
- W przypadku powstania jakiegokolwiek sporu pomiędzy Sprzedającym a Klientem związanego z realizacją umowy sprzedaży, sądem właściwym do jego rozstrzygnięcia będzie właściwy rzeczowo sąd siedziby Sprzedającego.
- W sprawach nie uregulowanych w powyższych Warunkach Handlowych zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego.